Copyright Thomas Raupach

Dissertations - in progress

Jessica Hoth (Submission 2015):

Situationsbezogene Diagnosekompetenz von Mathematiklehrkräften (Zweitbetreuung).

Promotion at the Universität of Vechta

 

Deike Jütting (since 2012):

Mit gestuften Lernhilfen mathematisch modellieren – eine Videostudie. Eine qualitative Untersuchung zum Umgang mit gestuften Lernhilfen im mathematischen Modellierungsprozess.

Teacher at a Hamburg Gymnasium, external Promotion

 

Sarah Mesrogli (since 2012):

Individualisierung im Mathematikunterricht – eine Fallstudie

Supported by University of Hamburg in the frame of a small graduate group.

 

Thorsten Scheiner (since 2013):

A Cross-national Study Analyzing the specialized Knowledge for Teaching Mathematics of Prospective Upper Secondary Mathematics Teachers

Supported by the Foundation of the German Economy / Stiftung der Deutschen Wirtschaft.

 

Macarena Larrain Jory (since 2014):

The relevance of students’ errors in the education of pre-service elementary teachers.

Chile.

 

Lena Pankow (since 2014):

Zeitbegrenzte  Tests als Facette von Lehrerprofessionswissen und Zusammenhang mit anderen Kompetenzfacetten - Eine Detailanalyse im Rahmen von TEDS-FU

Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg / Landesgraduiertenförderung Hamburg (HmbNFG).

 

Dennis Meyer (since 2014):

Detailanalysen zum Lehrerprofessionswissen und dessen Entwicklung bei Grundschullehrkräften im Rahmen der Lehrerbildungsstudie TEDS-Follow-Up.

Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg / Landesgraduiertenförderung Hamburg (HmbNFG).

 

Lena Schlesinger (since 2014):

Fachdidaktische Unterrichtsqualität und ihr Zusammenhang zur Lehrerkompetenzen und Schülerleistungen

Staff at the Faculty of Education ; Editorial Office of the Springer Journal ZDM Mathematics Education

 

Armin Jentsch (since 2014):

Professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften, Unterrichtsqualität und Leistungszuwachs bei Schülerinnen und Schülern

Staff at the Faculty of Education and initiative for the improvement of teacher education, funded by the Stifterverband (Lehrer-Initiative des Stifterverbands).