1. Christine Knipping (2002)
Beweisprozesse in der Unterrichtspraxis: Vergleichende Analysen von Mathematikunterricht in Deutschland und Frankreich
Bi-national promotion at the Universities of Grenoble and Hamburg
Published 2002 with Publisher Franzbecker.
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the Faculty of Mathematics at the University of Bremen
2. Katja Maaß (2003)
Mathematisches Modellieren im Unterricht. Ergebnisse einer empirischen Studie
Published 2004 with Publisher Franzbecker
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the Educational University Freiburg
3. Rita Borromeo Ferri (2004)
Mathematische Denkstile. Ergebnisse einer empirischen Studie
Published 2004 with Publisher Franzbecker
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the Faculty of Mathematics and Science at the University of Kassel
4. Martina Döhrmann (2004) (Co-advisor)
Zufall, Aktien und Mathematik. Vorschläge für einen aktuellen und realitätsbezogenen Mathematikunterricht
Published 2004 with Franzbecker Publisher
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the University of Vechta
5. Jens Weitendorf (2007)
Realitätsbezüge im Analysisunterricht. Unterrichtliche Vorschläge und ihre Evaluation
Published 2007 with Franzbecker Publisher
Retired; formerly: Deputy headmaster at Gymnasium Harksheide, Norderstedt, Supervisor in the second phase of teacher education in Schleswig-Holstein
6. Marcus Schütte (2008):
Sprache und Interaktion im Mathematikunterricht der Grundschule - Zur Problematik einer Impliziten Pädagogik für schulisches Lernen im Kontext sprachlich-kultureller Pluralität
Stipendiary in the graduate school Educational Development (Bildungsgangforschung) of the University of Hamburg, funded by the German Research Socitey (DFG)
Published 2009 with Publisher Waxmann
Currently: Professorship for Elementary Education / Mathematics at the University of Hamburg
7. Andreas Busse (2009):
Umgang Jugendlicher mit dem Sachkontext realitätsbezogener Mathematikaufgaben. Ergebnisse einer empirischen Studie
Published 2009 with Franzbecker Publisher
Formerly: staff in the projects TEDS-FU (funded by the German Research Society) and TEDS-InstructTeacher at a Hamburg Comprehensive School.
Currently: Teacher at a School in Hamburg
8. Katrin Vorhölter (2009)
Sinn im Mathematikunterricht: Zur Rolle von mathematischen Modellierungsaufgaben bei der Sinnkonstruktion von Schülerinnen und Schülern
Stipendiary in the graduate school Educational Development (Bildungsgangforschung) of the University of Hamburg, funded by the German Research Society (DFG)
Published 2009 with Publisher Barbara Budrich
Currently: Deputy Professorship in Didactics of Mathematics and academic staff in the working group mathematics Education at the University of Hamburg
9. Maike Vollstedt (2010)
Sinnkonstruktionen und Mathematiklernen in Deutschland und Hongkong – eine rekonstruktiv-empirische Studie
Stipendiary in the graduate school Educational Development (Bildungsgangforschung) of the University of Hamburg, funded by the German Research Socitey (DFG)
Published 2011 with Publisher Vieweg+Teubner
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the Faculty of Mathematics at the University of Bremen
10. Björn Schwarz (2011)
Professionelle Kompetenz von Mathematiklehramtsstudierenden - eine Analyse der strukturellen Zusammenhänge
Published 2013 with Springer Spektrum Publisher
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the University of Vechta
11. Winfried Euba (2011)
Vernetzungen bei mathematischen Lernprozessen – Eine Fallstudie im Unterricht der gymnasialen Oberstufe
Published 2012 with Publisher Vieweg+Teubner
Past away in 2014, former advisor for Mathematics at the Hamburg Ministry of Education
12. Svenja Grundey (2014)
Beweisvorstellungen und eigenständiges Beweisen. Entwicklung und vergleichend empirische Untersuchung eines Unterrichtskonzepts am Ende der Sekundarstufe.
Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg / Landesgraduiertenförderung Hamburg.
Published 2015 with Springer Spektrum Publisher.
Currently: Teacher at a Munich Gymnasium.
13. Nils Buchholtz (2014)
Erwerb von Lehrerprofessionswissen im Fach Mathematik im Kontext institutioneller Rahmenbedingungen – eine Mixed-Methods-Studie über die Kompetenzentwicklung von Studierenden in der gymnasialen Lehramtsausbildung an verschiedenen deutschen Universitäten
Published online http://ediss.sub.uni-hamburg.de/volltexte/2014/6583/
Currently: Professorship for Didactics of Mathematics at the University of Hamburg
14. Astrid Deseniss (2014)
Mathematiklernen im Kontext sprachlich-kultureller Diversität
Published 2014 at Springer Spektrum Publisher.
Academic staff at Project „Mathematiklernen im Kontext sprachlich-kultureller Diversität funded by the German Research Society.
Currently: Academic staff in the working group ProFale at the University of Hamburg
15. Susanne Brand (2014)
Erwerb von Modellierungskompetenzen – Empirischer Vergleich eines holistischen und eines atomistischen Ansatzes zur Förderung von Modellierungskompetenzen
Published 2014 with Springer Spektrum Publisher.
Currently: Teacher at a School in Zurich / Switzerland
16. Hannah Heinrichs (2015)
Messung und Förderung diagnostischer Kompetenzen von Mathematik-Lehramtsstudierenden.
Published 2016 at Springer Spektrum Publisher.
Supported by German National Academic Foundation / Studienstiftung des Deutschen Volkes
Currently: Teacher at a school in Hamburg and academic staff (post-doc) at project TEDS-Instruction and TEDS-Validate
17. Claudia Lazarevic (2015)
Professionelle Kompetenz von Grudschullehrkräften in der Berufseinstiegsphase
Supported by Cusanuswerk.
Published 2016 at Springer Spektrum Publisher
Currently: Teacher at a school in Hamburg
18. Peter Stender (2016)
Modellieren im Mathematikunterricht: Entwicklung von Interventionsformen und deren Vermittlung in der Lehrerbildung
Supported by BMBF (Ministery of Education and Research )
Published at Springer Spektrum Publisher
Formerly: Academic staff in the working group ProFale at the University of Hamburg.
Currently: Teacher at a school in Hamburg
19. Lena Schlesinger (2018)
Fachdidaktische Unterrichtsqualität und ihr Zusammenhang zur Lehrerkompetenzen und Schülerleistungen
Formely: Scientific staff at the University of Hamburg in the project TEDS-Instruct.
Currently: Teacher at a school in Hamburg
20. Thorsten Scheiner (2018)
Scholarship by the by Foundation of German Business (Stiftung der Deutschen Wirtschaft) and Macquarie University, Joint PhD with Macquarie University, Australlia
Toward Theory Advancement in Mathematical Cognition and Teacher Cognition
Currently: Lecturer at the Australian Catholic University, Brisbane (Australia).
21. Armin Jentsch (2019)
Reliabilität und Validität eines Beobachtungsinstruments zur Erfassung von Unterrichtsqualität im Mathematikunterricht
Formerly: Scientific staff at the University of Hamburg in the project TEDS-Instruct and Scientific staff in BMBF-supported Project ProfaLe / Qualitätsoffensive Lehrerbildung
Currently: Academic staff at the University of Greifswald
22. Lena Pankow (2020)
Schnelle Erkennung von Schülerfehlern als Facette des Lehrerprofessionswissens - Eine Detailanalyse im Rahmen von TEDS-FU
Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg / Landesgraduiertenförderung Hamburg (HmbNFG).
Currently: Teacher at a school in Hamburg
23. Alexandra Krüger (2020)
Sichtweisen von Schülerinnen und Schülern auf den Einsatz metakognitiver Strategien in der Gruppenarbeit beim mathematischen Modellieren“
Formerly: Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg.Currently: Teacher at a school in Hamburg
24. Macarena Larrain (2020)
Fostering and measuring preservice primary teachers`diagnostic competences in mathematics
Formerly Lecturer at the Universidad de los Andes (Chile)
Currently: Scientific staff at Educational University Freiburg
25. Anna Barbara Orschulik (2020)
Entwicklung der Professionellen Unterrichtswahrnehmung von Studierenden in universitären Praxisphasen
Formerly: Scientific staff in BMBF-supported Project ProfaLe / Qualitätsoffensive Lehrerbildung
Currently: Teacher at a school in Hamburg
26. Nadine Krosanke (2020)
Entwicklung der professionellen Kompetenz von Mathematiklehramts-studierenden zur Bedeutung von Sprache beim fachlichen Lernen und Lehren – Eine qualitative Studie zur professionellen Unterrichtswahrnehmung und der Kompetenz zur Analyse von sprachlichen Hürden in Textaufgaben
Formerly: Scientific staff in BMBF-supported project ProfaLe / Qualitätsoffensive Lehrerbildung.
Currently: Teacher at a school in Hamburg
27. Lisa Wendt (2021)
Reflexionsfähigkeit von Lehrkräften über metakognitive Schülerprozesse beim mathematischen Modellieren
Formerly: Supported by graduate funds of the Federal State of Hamburg.
Currently: Teacher at a school in Hamburg
28. Ann-Sophie Stuhlmann (2021)
Beweisprozesse von Mathematiklehramtsstudierenden in der Studieneingangsphase
Formerly: PhD scholarship of the Friedrich Ebert
Currently: Research assistant in the project on the cooperation of subject didactics and subject science, funded by the University of Hamburg.
29. Ilse Stangen (2022)
Kompetenzen von Lehramtsstudierenden in Deutsch als Zweitsprache
Currently: Scientific staff in BMBF-supported Project ProfaLe / Qualitätsoffensive Lehrerbildung
staff in the Hamburg Numeracy Project, supported by the Federal State of Hamburg
30. Maike Lüssenhop (2023)
Doctorate to "Alltagsmathematik und Geflüchtete: Schulmathematischer Hintergrund von Geflüchteten aus Ghana, dem Iran und Syrien (im Vergleich zu Deutschland) und ihre alltagsmathematischen Praktiken - eine Sekundäranalyse der TIMSS und PISA Daten“
Currently: Scientific staff at TU (Technical University) of Chemnitz
31. Anton Bastian (2024)
Fast track-Promotion to "Professionelle Unterrichtswahrnehmung von (zukünftigen) Mathematiklehrkräften"
im BMBF-supported project TEDS-Validierung-Transfer scientific staff in BMBF-supported projekt TEDS-IME
Currently: Scientific staff in the working group mathematics Education at the University of Hamburg
32. Dennis Meyer (2024)
Doctorate to "Entwicklung und Struktur der professionellen Kompetenz von (zukünftigen) Grundschullehrkräften"
Currently: Scientific staff in BMBF-supported project ProfaLe / Qualitätsoffensive Lehrerbildung